Otchłań - Jedyna gra tekstowa w Polsce

#1


Wszyscy dobrze wiemy, że dziś w grach liczy się głównie grafika, a fabuła odbiega na drugi tor. Osobiście nie rozumiem tej koncepcji, więc dziś przedstawię oraz zachęcę do zagrania w grę Grzegorza "Weqa" Nowaka pod tytułem "Otchłań". Co wyróżnia ją od innych ? Jest to jedyna gra tekstowa w Polsce, która posiada rozbudowaną fabułę, opisy lokacji, możliwość rozmawiania z innymi postaciami a jedyną grafiką w tej grze jest nasza wyobraźnia. Warto również wspomnieć o tym, że gra jest tworzona prawie 20 lat.


Na początku naszej przygody musimy podać swoje imię, wybrać rasę, profesję i płeć. Po wykonaniu tych czynności, gra rzuca nas do lasu, z którego podążamy w kierunku miasta. Szybko dowiadujemy się o tym, że nasz bohater stracił pamięć i nie wie gdzie jest. Idąc dalej spotykamy Maga Mantaru - Lothara. Oferuje on nam oprowadzenie po zamku. Wtedy mamy wybór dialogu, który pozwala nam odmówić lub przyjąć jego propozycję. Po tych czynnościach możemy wreszcie sami poruszyć naszą postacią.

Poruszanie się polega na wpisywaniu kierunku, w którym chcemy się poruszyć (np. West). Podczas chodzenia możemy natrafić na różnego rodzaju lokację, moby, z którymi możemy walczyć, ludzi, którzy są chętni do rozmowy z nami i wiele więcej.

Po zrozumieniu mechaniki chodzenia, wyruszyłem na zachód i trafiłem na skrzyżowanie ulic. Gra wyświetliła mi na ekranie, co widzi moja postać. Czerpiąc z tego informację poszedłem na północ w kierunku nieznanej rezydencji. Po drodze spotkałem postać, z którą mogłem porozmawiać. Po wpisaniu odpowiedniej komendy, byłem pewny, że dialog potoczy się sam, lecz ku mojemu zdziwieniu miałem możliwość wybrania, co moja postać ma powiedzieć. Dzięki temu poczułem się, że w stu procentach kieruję swoją postacią , a jak potoczy się jego historia, zależy tylko i wyłącznie od mojej osoby, czego nie spotkamy w większości gier.


Grając dalej zacząłem eksplorować całe miasto, gdy w końcu zdałem sobie sprawę, że nie wiem jak wrócić do miejsca startu. Jest to jedyna gra, w której udało mi się zgubić. Wtedy zrozumiałem kolejną rzecz, która różni ją od pozostałych. Jedyną szansą aby nie zabłądzić w tym świecie jest zapisywania naszych ruchów lub poruszaniu się w jakiś specjalny sposób, co jeszcze bardziej nadaje klimat, w którym zostaliśmy wyrzuceni do nieznanego nam świata.

Następną rzeczą, która przykuła moją uwagę , jest system poruszania się innych postaci. Otóż podczas przechadzania się po mieście napotkałem człowieka, z którym mogłem porozmawiać. Omyłkowo wpisałem jedynie "zagadaj" bez podania nazwy postaci. Wtedy dostałem komunikat "Zamiatacz poszedł na zachód". Dzięki tak prostemu zabiegu poczułem, że świat ten żyje. Nie są to statyczne postacie, które stoją w jednym miejscu aż do swojej śmierci. Pomimo tego, że jest to dla niektórych drobnostka, dla mnie to było coś wielkiego.

Warto również wspomnieć, że gra posiada zestaw umiejętności, ekwipunek, możliwość handlowania z innymi postaciami, wykonywanie questów i wiele więcej, jednak nie będę wam wszystkiego zdradzał, abyście sami mogli w nią zagrać oraz zrozumieć jej mechanikę.

http://www.otchlan.pl/ - Możecie tutaj ją pobrać, skontaktować się z twórcą, oraz wesprzeć go.

http://www.otchlan.pl/forum/index.php?sid=5fae9ee6892712d28e8b504e73e9e04f - Forum gry.
 
Ostatnio edytowany:
Początek strony